5 maj 2010

www.svenskdesign.eu

Jag fortsätter att skapa nya bildspelscollage till hemsidan i Photoshop. Jag håller på med ett där jag visar massor av olika bilder på vad jag säljer i klädbutiken. Handstickade sjalar, handgjorda väskor, unika silversmycken, skinnhalsband, 7 for all Mankind jeans, mini designstolar, knasiga mjukdjur, designböcker etc.

Det slog mig igår att jag är så inne i skapandedelen att jag har lite svårt att tänka sälj, försäljning. Jag började skapa ett collage med inspirationbilder etc men sen när det nästan var klart så kom jag fram till att det inte fanns med någonting som jag faktiskt säljer i butiken...

Note to self: TÄNK SÄLJ! Kundens synvinkel, hon vill kunna köpa det hon ser...

Kolla in hemsidan www.svenskdesign.eu så kommer ni förhoppningsvis se några förändringar de närmaste dagarna. Har lite problem med att minnas hur man gjorde allt i Joomla och mina anteckningar är sisådär så (mmh!) det tar lite längre tid än beräknat...

Tips? Idéer? Synpunkter...

Nästa steg är att försöka fixa nyhetsdelen, SMiD senaste nytt, den är ju i bloggformat men lite rörig, olika storlekar, för bred och för lite text, det fattas bilder... Har inte ens lagt till 2010;)

Inga kommentarer: