22 juni 2010

Dagens funderingar...

Jag känner att jag fastnat med bloggen. Har bloggtorka! Vet inte vad jag ska skriva... Det kanske är SMiD som står still? Jag?

Det är mycket jag inte kan/vill berätta på bloggen men det gör att ämnena blir färre. Tankarna är på annat håll. Troligen kommer jag gå ner till halvtid (eller mer) med SMiD o butiken till hösten. Börja jobba mer på arkitekt- o inredningskontoret;) En tar mammaledigt...

Det är inte lätt att driva eget. Inte lätt att försöka slå sig fram. Inte lätt att sköta allt själv. Inte lätt när man märker att det inte fungerar men man vet inte vad man ska göra...

Dubbla känslor. Det går inte att leva bara på drömmen. Så för att försöka få ha den kvar, får jag kompromissa. Dra in pengar till företaget på annat håll. För att slippa skuldkänslorna, oron och de sömnlösa nätterna...

Alla som har försökt att starta eget, driver eget företag eller är i samma situation som jag, förstår precis vad jag pratar om. Man kan inte överleva på bara drömmen... den måste fungera i verkligheten...

Min blogg handlar ju om hur drömmen blir verklighet...
Det här är verkligheten!

2 kommentarer:

Emma sa...

Ja...mycket bra skrivet "det här är verkligheten". Vet precis hur du menar.

Bella sa...

Japp!

Att låta alla som läser ta del av hela verkligheten, inte bara den underbara, roliga, enkla halvan...
Att driva företag är inte lätt;)