3 juni 2010

Google Analytics - studerar mina besökare...

Jag kan inte låta bli att undra vilka ni alla är? Ni som läser det jag skriver, följer mig...

Jag vet att de flesta av er inte är kunder till SMiD (även om jag hoppas locka er alla till klädbutiken i Göteborg) utan ni kanske bara är nyfikna, tycker det är intressant att följa mina drömmar, mitt liv men nu vet jag även att de flesta verkar söka sig hit genom att googla: Starta eget klädmärke, svenska klädmärken, svenska modedesigners, svenskt mode, modevärlden, jobba med mode, jobb i modebranschen, modemärke affärsplan, modeutbildning, affärsidé klädmärke, öppna egen butik, marknadsföring + mode...

De flesta som hamnar på SMiDs hemsida googlar: Svensk Design, SMiD, klädbutik/klädaffär Göteborg, shopping Göteborg, Vasastan Göteborg, designbutik Göteborg, mode, damkläder, svenskt mode, Butik & Ateljé, butiken SMiD, men även skinnjackor, klänningar, accessoarer, väskor, silversmycken etc

Jag kan även konstatera att alla mina länkningar fungerar;) Många hittar hit till BACKSTAGE I MODEBRANSCHEN via SMiDs hemsida, twitter, facebook, linkedin, driftig.nu etc. Eller via länkningar från er läsare. TACK!!! (eller genom mina kommentarer hos er;)

SLUSATS: De flesta googlar sig hit vilket betyder att jag måste skriva mer så att jag hamnar högt på de sökord som "köpglada" kunder i Göteborgsområdet skriver och mindre om att starta eget klädmärke eller driva egen butik???

Vad skulle ni googla för att hitta unika kläder från svenska designers? Kanske just det: UNIKA KLÄDER + SVENSKA DESIGNERS??? Nått annat? Hjälp mig?!

Mitt största problem är nog att SMiDs kunder, den största kundgruppen (40+) inte finns på internet, inte läser bloggar och inte "googlar"... Helt fel marknadsföringsstrategi!!! hi hi hi...

Inga kommentarer: