19 juni 2010

Jag erkänner...

Jag tittade på konserten för kronprinsessan igår. Var riktigt imponerad! mest av den härliga blandningen musik... Jag kommer stänga butiken idag (15.00) och springa hem och sätta på tv:n. Se bröllopet i direktsändning. Jag kan inte låta bli att läsa tidningarna, kolla in allas outfit, smygläsa skvallerpressen...

Funderar över kronprinsessans brudklänning...

Foto: Audrey Hepburn, båtringad, 50-tal

Min gissning: Båtringad (kanske lite hög krage?), 3/4 ärm, långt släp, lite 50-tal... samtidigt tror jag hon kommer chocka några, ha nått lite spännande, överraskande, annorlunda... Vad vet jag inte riktigt? Ryggen?

Vad tror du?
Vi får se om några timmar...

Va härligt med kärleksvågen som sveper över Sverige...

UPDATE: Nja! Min gissning gick väl sisådär. Kort ärm i kyrkan? Fin rygg... Vacker urringning. Den var väldigt klassiskt. Hade väntat mig nått mer spektakulärt!?

UPDATE 2: Hon strålar, ser helt överlycklig ut! och flera kyssar blev det!;) Härligt med så mycket kärlek, jag blir glad för hennes skull!

UPDATE 3: Jag erkänner! Jag satt fastklistrad framför tv:n hela kvällen... WOW!!! Jag blir ju nästan sugen på att gifta mig...

Ha en underbar helg allihopa så syns/hörs vi på tisdag...

6 kommentarer:

Alexandra Reichler sa...

Såklart! Man måste se!

Angela sa...

Jag tycker vi gissade helrätt du och jag!
Jag trodde på en blandning av Audrey och "nummer 5" och det blev det ju typ. Och det står ju i tidningarna i dag att den var 50-tals inspirerad...

Och nä inte så spektakulärt, men väldigt "Victoriansk" - stilren och enkel!

Ha en riktigt härlig söndag!
kram Angela

Angela sa...

Vilka UNDERBARA grejer du/ni designat, nästa gång jag är i Göteborg vill jag definitivt titta in i din butik!

Sofia sa...

Måste säga detsamma. Tänkte varken titta på TV eller åka och se på kortegen från början. Insåg plötsligt att det var en historisk händelse och följde sedan det mesta. Tycker att hennes klänning var så stilren vilket gjorde det så vackert. Ha det gott!

Lisa sa...

Visst vardet otroligt romantiskt? Jag satt ocksa klistrad framför tv..

Jag tycker att klänningen var perfekt. Den maste ju funka med personligheten ocksa. Jag var inte alls "chockad" över kort ärm i kyrkan dock. Men jag kanske inte har sa bra koll ;)

Kram Lisa

Bella sa...

Alexandra: Ja, jag var tvungen, till slut! Kunde inte slita mig från tv:n

Angela: Ja, vi var inte helt ute o cyklade. Väldigt victorianskt! Den passade henne väldigt bra vilket är det viktigaste med en brudklänning, att den passar bruden;)
TACK!

Sofia: Jag var nog hela tiden nyfiken på allas klänningar och hennes med hade inte väntat mig fastna framför tv:n hela kvällen (både fredagen o lördagen) men jag tyckte det var helt underbart att se så mycket lycka o kärlek. (vad man än tycker om kungahuset)

Lisa: Väldigt romantiskt! Jag njöt av att se henne stråla av lycka. Det såg så glada o lyckliga ut att det smittade av sig... Jag tror vi alla (kvinnor?) som är lite romantiska älskade det...
Jag tycker också det är viktigt att klänningen passar personligheten, den passade henne väldigt bra men jag tror nog att den "chockade" många (tror ingen av de andra kunga-brudarna hade kort ärm i kyrkan?) Men jag tycker om att hon chockar, att hon vågar, att hon är så svensk;)

Kul med alla kommentarer! Tack! Nu gäller det att hålla lyckoruset vid liv o sprida det;)

UNDRA vart de har åkt på bröllopsresa? Asien? Maldiverna? Seychellerna? Hawaii kanske?