10 juni 2010

Jag fantiserar om Bella Smid...

Ibland är det kul att bygga upp en person, en karaktär. Jag drömmer inte om att skriva egna böcker men jag älskar att skriva... och fantisera, drömma mig bort...

Jag funderar på hur "min" Bella Smid klär sig (stilrent, kvinnligt, snyggt), vilka är favoritklädmärkena (svenska designers?), vart shoppar hon? (Vasastan?), hur hon ser ut (blond, brunett, smal, lång), vilken bil hon kör (volvo i gbg eller?), vart hon går och äter (favoritrestaurang?)...

Hur ser hennes lägenheten ut? (tittar på mina egna lgh-inspirationsbilder): New york-loft, tegelvägg, högt till tak, parkettgolv, designklassiker, modernism, konst?, mysigt kök, hemmakontor/ateljé... hon kanske målar tavlor???

Hon får gärna ha bott i Japan (inspiration geisha, kimonos etc) och i Barcelona (såklart! -Gaudi, Dalí). Vart reser hon? Sydamerika??? Sydafrika? Vietnam?

Gift? Barn? Gravid? varför gjorde jag henne singel...

Storytelling: Jag bygger upp en påhittad person/karaktär Bella Smid, som är SMiDs kund för att få igång idéerna omkring SMiDs kundgrupp / målgrupp...

Inga kommentarer: