2 juni 2010

Overlocksymaskin, sömnad och mönsterdelar...




Jag njuter av att sitta och sy i klädbutiken. Det går bra, trots att jag blir avbruten av nyfikna kunder;))) Jag tror det drar in mer kunder att jag syr, man skulle kunna tro tvärtom om (att de är oroliga att störa?) men det verkar inte så, de blir mer nyfikna och förstår direkt att det är mitt klädmärke, mina plagg jag säljer, min klädbutik & ateljé - att jag designar och syr det som finns här...

På förmiddagarna gör jag nya mönster, klipper ut i olika tyger och modeller och på eftermiddagarna i klädbutiken syr jag upp plaggproverna... Det är kul att ha fullt upp, att få vara lite mer kreativ. Jag trivs bakom symaskinen. Har saknat det!

FRÅGA till söm+symaskinkunniga:Jag har ingen maskin att sy kantsöm/täcksöm (heter det så?) i trikåtyg med? (den som fållar med sicksack på baksidan och en/två sömmar fram.) Mmh? Undra om jag måste skaffa mig en sån maskin? En som avslutar, syr och fållar i ett. Tips!? Den jag har är en overlock+klipp - Bernina 800DL.

Inga kommentarer: