8 juni 2010

semester = jobb?


La Manga del Mar Menor: Min pilot postar detta kort på Facebook med orden "soon we´ll be there..."

Jag känner mig lite skyldig (bortskämd?) som tagit sååå lååång semester, som stänger butiken hela juli, som flyr allt... Men jag klagar inte;) Jag är överlycklig!!! Längtar så jag nästan dör, mest efter pojkvännen, men även efter strand, hav, båtliv, sol, värme, bad, siesta, grillning...

Jag bortförklarar mig med att jag är ju SMiD, jag tar med mig SMiD vart jag än reser. Jag funderar, planerar, analyserar, tänker, undersöker, lär mig och utvecklas... Jag kommer jobba på semestern. Jag kommer designa och vara kreativ. Jag kan inte släppa SMiD!;)

Jag kommer fråga, undra, diskutera, be om råd, få tips av familj, vänner och släkt. Jag kommer förhoppningsvis komma tillbaka med ny energi, nya idéer, nya mål och ha tagit de stora beslut som ligger framför mig. Vinna eller försvinna?

Ni hör, jag försöker övertyga mig själv att jag tagit rätt beslut. Att stänga klädbutiken hela juli och åka till Spanien? (Juli var ingen stor försäljningsmånad förra året och jag satt här i klädaffären, ensam, från midsommar och ångrade mig, därav årets beslut)

HUR GÖR NI MED SEMESTERN? Ni andra egenföretagare...
PS: Jag hade aldrig stängt butiken, som jag gör, om jag hade konstant kundflöde... eller då hade jag kanske anställd en person under semestern. Men det är tyvärr inte värt det, pengamässigt:(

SMiDs Butik & Ateljé kommer vara stängd vecka 26-30. Jag öppnar igen som vanligt i augusti...

Men innan semestern - REA, REA!
Välkommen till SMiDs smygrea i klädbutiken på Vasaplatsen 10 i Göteborg. Tis - Fre 12-18, Lör 11-15

Inga kommentarer: