8 juni 2010

Skaffa mig en mentor, en coach...?

Igår pratade jag med SofiaVarUnik.se, ibland behöver man få lite feedback, höra lite tips från andra egenföretagare, bolla lite idéer, få några råd etc.

Hon berättade att hon skaffat sig en företagscoach, en mentor, en rådgivare...Någon med mer erfarenhet! Någon som kan hjälpa till att profilera varumärket, komma fram till vem kunden är (vem? var? hur?) och hur man går vidare...

Jag känner sedan några månader att jag står still och stampar med SMiD. Det går inte så fort framåt som jag skulle vilja. Jag börjar fundera, som vanligt, om det är något jag kan göra, ändra på, lära mig, utveckla...

Jag tänkte googla mig runt lite idag. Om jag ska leta efter en mentor måste det var någon med erfarenhet av modebranschen, detaljhandeln + starta eget klädmärke... Helst skulle jag vilja känna någon, typ Filippa K eller Jonny på ACNE;))) hi hi...

Jag vet att jag behöver ett större socialt nätverk, behöver mer och fler kontakter men det är lättare sagt än gjort. Jag måste nog göra reklam, marknadsföring men varken vill eller har pengar att sätta sprätt på (det är alldeles för dyrt med traditionell reklam). Jag vill skapa/få igång mun-till-mun...

Gerillamarknadsföring! Men då måste man veta exakt vem man riktar sig till, var man ska göra det (Vasastan/Lorensberg/Avenyn), vad det är man ska göra... Mmh?

Inga kommentarer: