1 juni 2010

SMiD t-shirt, provplagg i trikå...




SPORTCOUTURE: SMiDs nya t-shirt kollektion i svenskproducerad trikå...

Jag klipper ut mönstret: blandar olika tyg, färger och material...i samma plagg!?;)
Jag testsyr provplagg! Jag har gjort mönster till flera av olika modeller. Jag testar mig fram, provar och funderar...

Just nu gäller bredd, så många olika som möjligt. Detta är tillfället för att "go a little crazy", våga testa, vara kreativ... Det är ju bara ett provplagg;)

Mmh?! Jag fösöker hålla SMiDs formspråk i mönsterkonstruktionen men ta ett extra steg, så det blir lite mer, lite annorlunda, innovativt? Unikt? (vanliga klassiska bas tshirt är marknaden redan överfull av)

Nu väntar symaskinen/overlocksmaskinen i ateljédelen av SMiDs klädbutik... Imorgon får nu tjuvkika på resultatet av de här SMiD t-shirtarna...

Inga kommentarer: