18 juni 2010

Tankarna är redan på semester...

Jag städar i butiken. Städar på kontoret. Försöker fixa det sista med fakturor, kvitton etc innan semestern. Lösa alla problem!

Jag fixar o donar men är inte helt närvarande... Det är som om tankarna redan är på semester. Det snurrar inte som det brukar, med hundratals idéer, funderingar o to-do-listor...

Det är lugnare tempo. Det märks att det är sommarlov för barnen. De flesta planerar nog för midsommar. För semestern. För sommarhuset.

Jag försöker att inte tänka på framtiden, hösten... Jag försöker koncentrera mig på nuet. På att njuta av de kommande veckorna. På att bara vara.
På att inte känna prestationångest, produktivitetsstress. Inte känna mig skyldig. Inte ångra mina beslut, inte oroa mig för det jag inte kan kontrollera...

Så tankarna får gärna vara på semester...
Jag försöker känna solen värma.
Det badkarsvarma havsvattnet.
Den stekheta sanden bränna.
Lukten av tång. Havsbrisens smekningar.
Kärlekens närhet...

Inga kommentarer: