14 aug. 2010

Allt är möjligt - Ingenting är omöjligt

Jag tycker om att inte veta vart jag kommer vara om 10 år. Jag tycker om känslan av att allt kan hända. Att alla dörrar är öppna. Alla vägar går att välja. Ingenting är omöjligt... Allt är möjligt!

Men det betyder inte att jag inte drömmer. Fantiserar. Sätter upp mål!

Planera är väl inte rätt ord. Livet är, som sagt, svårt att planera. Det blir aldrig som man tänkt sig. Livet vänder. Saker händer. Som förändrar framtiden...

Jag tycker om tanken att livet kommer att förändras, att jag kan förändra livet genom valen jag gör. Besluten jag tar. Jag är livrädd för att bo på samma ställe, jobba på samma plats och göra samma saker resten av mitt liv...

Så vart ser jag mig om 10 år?

Jag ser mig med barn. Tillsammans med I. Gift? Jag ser mig mellan Sverige och Spanien. Göteborg? Stockholm? Barcelona? Madrid? Jag ser mig några år utomlands när I jobbar på ett stort flygbolag, långt borta (inte Spanien alltså)...kanske när barnen är små...

Jag ser mig i lägenhet, i en stor stad (inte i villa/hus, absolut INTE på landet). Men jag ser inte vad jag jobbar med. Nått internationellt. Där jag kan utnyttja mina spanskakunskaper. Mode/Design/Inredning. Produktion. Inköp. Rättvis handel. Jag vet nog inte riktigt vad jag vill jobba med? I framtiden...

Om SMiD fortfarande finns är det nog en hemsida/webshop... som jag driver vid sidan av ett annat jobb, som hobby... Bara för skojs skull, för min personliga kreativitet... Jag kommer nog inte ha kvar min lilla klädbutik:( Det är jag nästan säker på. Kan inte se mig sitta här i 10 år.

Ska kanske spara en liten lista. Att ta fram om 10 år.

Läste nånstans: "Människan planerar - GUD skrattar."
inte för att jag är religiös...men det är lite kul tanke...

Inga kommentarer: