7 aug. 2010

Årets trend - 50-tal?


Min inspirationsvägg i ateljén...

Jag tror ingen vid det här laget har missat att årets trend 2010 är 50-tal. Serien MAD MEN har fått "alla" att vilja gå i klockade kjolar och sminka ögonen med bred eyeliner;D...



I nästan alla modetidningar/trendbilagor finns 50-tal med som en av höstens stora trender...

Men jag är inte mycket för att kopiera 50-tals stilen rakt av. Jag vill inspireras och utveckla... Men hur för man över den skräddade, korsett looken på en t-shirt? Jag hittar inte riktigt det rätta formspråket för den nya kollektionen SportCouture...


Dior´s NEW LOOK
Jag tycker om den skräddade eleganta stilrena delen (inte den mönstrade pinuppiga pastelliga;-)

De nya modellerna jag skissar på får inte den rätta känslan...Mmh?

Inga kommentarer: