16 sep. 2010

Dagens funderingar - driva företag som mamma...

Jag har lagt ut en liten förfrågan på Driftig.nu, om det finns någon egenföretagare/ designer i Göteborg, som skulle vilja hyra en del av lokalen, driva butiken medans jag är mammaledig, dela den med SMiD. Sälja sina egna produkter och mina! Än så länge är det ingen stor respons... Tänkte även ta hjälp av mina andra kvinnliga nätverk, sprida ordet!

Självklart funderar jag mycket över SMiD och butiken. Framtiden! Jag skulle vilja kunna kombinera de två olika drömmarna, att bli/vara mamma med att driva eget företag men då måste jag skaffa hjälp;) Det är bara löjligt att vänta sig att jag ska stå i butiken med en nyfödd bebis, även om I skulle kunna ta hand om den några timmar...

Planen, just nu, är att bebisen föds här, i Sverige. I kommer vara här några månader under våren. Men sen, när han börjar jobba igen nästa sommar (troligen med samma "sommarjobb" som i år) skulle jag vilja vara i Spanien, nära honom. Så vi, alla tre, kan vara tillsammans. Men detta betyder, just nu, att jag måste stänga butiken i minst ett halvår, troligen mer...

Mmh???

Så hur får man det att fungera? Att driva eget företag och vara mammaledig?!? Jag har fortfarande inte råd att anställa någon, tyvärr, då skulle SMiD gå mer bakåt än framåt;)

Stora Beslut!!!

2 kommentarer:

Lulu sa...

Måste ju börja med att gratulera till det blivande föräldrarskapet, vad kul :D

Det var ju en god idé du har med din butik, det finns säkert någon som nappar. Det finns så många som vill få in en fot, och att ha en butik som redan står klar vilket måste vara lockande för många som vill starta eget.
Driftig.nu är ju ett bra forum för sådant. Om jag skulle varit mer insatt och designer skulle jag absolut skicka iväg intresseanmälan :)

Bella sa...

Tack!;)

Jag tycker det är en bra deal för båda parterna... så jag hoppas att någon nappar;)