3 sep. 2010

Dagens funderingar...

Både igår och idag har jag haft kunder inne i butiken som pratar, högt, i telefon. Jag driver en väldigt liten butik så, tyvärr, hörs allt de säger. Allt från diskussioner med sina män, tjejsnack med kompisen, skitsnack till det värsta, enligt mig, jobbprat. Information som kanske inte är för allas öron. Man vet ju faktiskt inte vem det är som kan höra/lyssna...

Det funderar jag över idag är. Hör man inte sig själv? Tänker man inte på att det man berättar också delas med en helt främmande människa (mig)? Sen tycker jag det ibland t.o.m kan kännas lite respektlöst...(inte korta snabba samtal utan långa intima konversationer)

Jag har tänkt på det många gånger på bussar, tåg, spårvagnar etc. Jag brukar alltid försöka hålla mig kort och tänka på vad jag säger om/när jag pratar i telefon på allmän plats...

Vad tycker ni om de så kallade mobilblottarna? (de blottar sig själva genom mobilen)
Pratar ni i mobilen när ni går i butiker???

Inga kommentarer: