25 sep. 2010

Framtiden?

Många undrar. Ställer samma fråga: Men hur ska ni göra nu? Det är bara jag o I som är lugna och tänker att det ordnar sig...
En del väntar sig säkert att nu gifter de sig, köper en villa, en volvo, en vovve och lever svenssonliv... Men NEJ!, det kommer inte på frågan;)

Ett ärligt rakt svar är: Vi vet faktiskt inte! Bebisen kommer förhoppningsvis födas i Sverige, i mitten på mars. I kommer att vara här de månaderna, sen åker vi tillsammans till Spanien nästa sommar (så I kan jobba) och bor i hans lägenhet i Cartagena under min mammaledighet (hur länge det nu blir beror på butiken, SMiD, I:s pilotjobb etc men troligen till början av oktober)

Framtiden efter min mammaledighet är ganska oviss. I vill att barnet ska gå/börja på dagis i Sverige (vid 1 - 1,5 år?) så då kommer vi väl skaffa oss en lägenhet i Göteborg. I söka pilotjobb i Sverige… men som sagt, om framtiden vet man ingenting?!? Så länge bebisen är frisk och vi mår bra behöver vi inte mer…

Mer vet jag/vi faktiskt inte just nu. Men tanken är att vi fr.o.m. att bebisen föds kommer att leva tillsammans, i samma land. Så gott som det går med en pilot...

Nästa ”lilla” problem är ju att jag nu bor hemma hos mina föräldrar. Det tänker jag göra fram till efter jul sen funderar jag o I på att hyra en lägenhet i andra hand i Gbg några månader fram till sommaren… men jag vill inte ta några förhastade beslut och sparar hellre pengarna (till hyran) några månader, om det är möjligt...

Så, nu har ni fått en liten uppdatering om hur det är tänkt;)
Fler frågor på det??? Kommentera gärna...

PS. I har ju en 4 rums-lägenhet (utan hyra eller lån), i Cartagena, Spanien, med plats för både mig och bebisen så om det inte vore för SMiD, butiken och att jag vill föda i Sverige, skulle vi nog flytta in där allihopa…

2 kommentarer:

Emma sa...

Det där kommer att ge sig! Tänk, eran lille/a blir nästan exakt ett år yngre än vår lilla O! Jag är lite avis på dig. Det är så spännande att vara gravid och kanske speciellt när det är första barnet. Vet att jag grattat dig flera gr redan men gör det igen: Grattis!;)

Jag gillar 94-åriga farmors filosofi. Jag minns också hur vi fick frågan om giftemål av DE YNGRE och inte de äldre. Lustigt. Samtidigt som väldigt många blir både 30-35- och 40 utan att vare sig gifta sig eller skaffa barn.

Giftemål förenklar kanske men det var faktiskt inte så krångligt utan. Gift er för att ni vill. Det var att gå en dag och registrera -och ett giftemål Är ju mycket "krångligare" än så. Men vill ni så kör på!! kärleksfester är de bästa!!

Det kommer att bli så bra för er och allt kommer att lösa sig. Lilla Os faster Marta säger att ordpråket "los niños vienen con el pan bajo el brazo" stämmer -det var som om saker och ting plötsligt funkade. Hon fick jobb iom f¨rsta gtaviditeten och sitt drömhus i Galicien iom den andra. I vårt fall känns det också som att stämmer.

Njut! Det blir bra. Stor kram

Bella sa...

Tack!!!;)
Ja, jag är lugn, det ordnar sig...
Sååååå spännande;) Längtar efter att få se den lille/a. Fantiserar om hur h_n kommer att se ut?

Ja, det är lite konstigt. De har tjötat i hur många år som helst... men nu är det kompisarna som frågar. Mormor bestämmer i familjen o jag har tur. Hon älskar mig;)

I vill nu gifta sig när barnet (barnen) är några år så de får vara med. Vi får väl se... Jag är lite orolig om det händer en av oss nått...

Jag hoppas brödet är glutenfritt så jag inte blir allergisk;) hi hi... Jag tror det med. Allt ordnar sig!!! Vi har de viktigaste, varandra...

Jag njuter! Älskar lilla magen, längtan, förväntan, spänningen, framtiden...
Kram