17 sep. 2010

Fritid eller jobb?



Jag var i tygaffärer (Gårda Textil) i förmiddags... Shoppade lite mörkblå velour, blåvitrandig trikå och mudd. Samt ett babymönster från Burda. Tänkte att det kan vara bra att ha ett grundmönster att utgå ifrån, så storleken blir rätt och sen kan jag ändra som jag vill i mönstret för att skapa olika modeller...

- Nej, jag vet inte vilket kön bebisen är, ännu, men jag älskar ju blått! Tänkte försöka sy unisex kläder som passar båda men eftersom jag själv tycker mer om blått/turkost och "hatar" rosa/lila så kommer nog en del tycka att kläderna är "pojkiga". Jag tycker själv att rött/blått/turkost passar lika bra på båda + I älskar ju det marina;)

Så till rubrikens fråga: Är det jobb eller fritid att jag syr egendesignade bebiskläder när jag sitter i butiken? Det kanske blir min nya grej? SMiD-baby???

PS: Jag kommer nog fortsätta att skriva lite om tankarna kring att driva eget företag som nybliven mamma - hur jag ska få det att fungera, beslut etc samt om att sy egendesignade mammakläder / bebiskläder etc men jag tycker detta passar ihop med min blogg om att vara egenföretagare och modedesigner...
Om ni tröttnar på allt gravid/vänta barn/bebis-snack får ni hojta till!;)

1 kommentar:

Lulu sa...

Det är bara kul att få se vad du hittar på till bebisen :)