30 sep. 2010

Inte på topp...tyvärr...

Här sitter jag i butiken trots huvudvärk, feber?, förkylning o halsont. Efter att ha spenderat gårdagen nerbäddad bestämde jag mig idag för att låtsas vara frisk och gå och öppna butiken. Det går tyvärr inte så bra?;)

Med halsduk, tjock kofta o värmande te med honung längtar jag redan till stängningsdags (bara 5 timmar kvar) för att få krypa ner i sängen igen... Jag vill/kan ju inte stoppa i mig medicin (då jag är gravid) så det är väl bara att härda ut?!

Det är inte alltid kul att driva butik själv (som idag). När man inte bara kan ringa o sjukanmäla sig själv utan att man isåfall är tvungen att hålla stängt butiken. Sätta upp en skylt på dörren. Stängt pga sjukdom? Lämna de stackars kunderna stående utanför...

Nej! Jag mår inte tillräkligt dåligt för det.
Så jag sitter här ändå!

PS: I har iallafall (till slut) köpt en biljett och kommer i nästa vecka:)))

3 kommentarer:

Sofia sa...

Åh vad rolilgt att ni väntar barn :-) Grattis grattis grattis!! Var rädd om dig./Sofia

Bella sa...

Tack;)
Jag verkar ha sämre immunförsvar och man blir ju lite mer orolig när man är sjuk (pga graviditeten) men jag tänker ta det superlugnt i helgen och hoppas det ger sig...
Kram

emma sa...

Vila och ta hand om dig...hoppas du känner dig bättre. Tack för länken till barnmaten, mycket bra!