16 sep. 2010

SMiD - gravidkläder / bebiskläder?

Magen växer. Efter att ha gått med uppknäppta byxor några veckor tröttnade jag häromdagen och gick och köpte mig de första gravidbyxorna. Så skönt!;)

Jag hade inte tänkt att köpa så mycket gravidkläder/mammakläder. Jag kan ju faktiskt sy!!! Jag har två olika SMiD modeller (provplagg) som jag trivs i nu, med den lilla magen och planerar att sy några fler de kommande veckorna så jag kan bära egendesignade mammakläder i butiken...

Jag googlar sy egna gravidkläder, mammakläder... Vad ska man tänka på? Att magen kan växa;) Att jag borde kunna amma sen? Att de ska vara bekväma, mjuka, sköna... Än så länge har jag bara en liten bula på magen, resten är oförändrat (+1kg) så jag har lite svårt att föreställa mig hur stor magen (jag?) kommer att bli...

Jag googlar även bebiskläder, sy egna babykläder. Hittar massor av sybloggar. Egenföretagande mammor som syr upp på beställning. Väldigt billigt!?? (Tänker: det kan de inte livnära sig på?) Jag kanske skulle testa och sy lite egna bebiskläder??? Det verkar finnas väldigt många svenska mammor som driver egna barnklädesmärken på nätet: mycket 60/70-talsmönster, färgglatt, retro... inte alls min stil men kul ändå!

Googlar sybloggar. Hittar en hel lista på familjeliv.se
En del ger t.o.m väldigt enkla instruktioner (-att sy en...) på hur man syr de lättaste bebisplaggen, med foton och allt. WOW! Jag är imponerad, INSPIRERAD!

Imorgon får jag nog gå till tygaffären innan jag öppnar butiken;)

2 kommentarer:

Eva sa...

Är också gravid =) Det jag tycker är viktigast med byxor för gravida är att de är mjuka och gärna strechiga. Det är inte skönt när det klämmer på fel ställen..

Bella sa...

Grattis!;)

Ja, verkligen! mjuka, sköna och gärna stetch...