10 sep. 2010

SMiD i slowmotion...

Det har varit tyst här på bloggen den senaste veckan. Jag har haft fullt upp med annat! Jag har mer (mycket) att göra på kontoret så det tar upp det mesta av min tid. Så kul att få känna mig produktiv och kunna hjälpa till även om jag inte är utbildad arkitekt eller inredningsarkitekt... jag har ju fått mycket kunskap "gratis" så det går jättebra. Mina föräldrar har drivit egna företag sen jag var liten. Jag har hjälpt till på arkitekt- och inredningskontoret så länge jag kan minnas... skissat planlösningar, varit bollplank till nya arkitektprojekt, agerat smakråd när det gäller färg, form, tyg, tapeter och andra inredningsval...

Så SMiD och butiken har kommit i andra hand. Jag har öppet när jag ska (tors-lör), kommer hit till butiken och spenderar timmarna funderandes... SMiD står, tyvärr, med pauseknappen intryckt. Eller iallafall med slowmotion-knappen...

Jag önskar att det inte hade blivit så här. Men det är verkligheten. Jag får inte SMiD att gå runt och har inte råd att driva vidare på bara vilja o lust. Vågar inte bara köra på, längre, vill känna att det börjar snurra, fungera... Så jag väntar på en lösning. En vändning. Att nått ska hända. Förändras.

Jag hoppas på att hitta nån som vill driva butiken när jag är mammaledig... som designar själv, som behöver ett försäljningsställe för sitt egna klädmärke/accessoarer, som har eget företag, som kan tänka sig dela lokalen med SMiD, passar ihop med mig, min idé, mitt koncept, mina saker...

Finns du? Maila mig: info (at) svenskdesign.eu

Inga kommentarer: