30 okt. 2010

Dagens funderingar...

Här sitter jag och lyssnar på en egen mix av Robyn, Lady Gaga, Shakira etc. I tycker jag borde börja lyssna på lugnare musik. Klassisk! Så vi får en lugn grabb;)

Jag fortsätter dansa runt med den växande magen till latinska rytmer...

Undra om/hur musiken påverkar bebisen i magen?
Kan den stressa honom??? (han verkar ju redan väldigt livlig;)
Kommer han "tycka om" samma musik som jag lyssnade på (under graviditeten) när han är född?
Han kanske kommer känna sig "hemma/lugn" med en del låtar/artister han känner igen (från inuti magen)?

Nån som vet???

PS: Det är kanske tidigt ännu för att han ska höra/påverkas av omgivningen(eller?) Jag och I pratar redan med honom. El chiquitito!!!
På måndag går jag in i vecka 20. Halvvägs!!!;)))

UPDATE: läst på growingpeople.se
"Spela gärna musik för barnet - gärna samma melodier. Både barn i magen och små barn älskar upprepningar, något som de känner igen. Nyfödda barn känner igen musik de hört under graviditeten. Till exempel kan barnet börja suga intensivare när just den melodin spelas."

Inga kommentarer: