29 okt. 2010

Hur når jag målet...?

Emmy tipsade om boken "Personligt entreprenörskap - Att få saker hända" som jag också rekommenderat och skrivit om. Köp den!!!

För det är nu nästa steg börjar. Att få saker att hända!
Hur når jag målet?

Jag får väl dela in dem. En del gör jag ju faktiskt redan. En del väntar jag redan på. En del är inte rätt tillfälle just nu. En del har jag påbörjat. En del vet jag inte hur jag ska göra verklighet: som att få SMiDs Butik & Ateljé att går runt!

Det är väl det största och det svåraste målet. Det känns som jag har testat det mesta. Vågat. Försökt. Kämpat. Utvecklats. Men jag når inte dit...
Inte ens i närheten. Det sitter som en tagg i mitt entreprenörshjärta. Att ha misslyckats. Att inte lyckas. Inte nå resultat. Att jag bara når små miniframgångar. Tar små små steg (babysteps) mot målet.

Många säger - Det tar tid. -Du måste ha tålamod. -Hålla ut. -Vänta.
Men hur länge orkar man det? Klarar man det?

Så är vi där, igen, där vi varit de senaste halvåret. Året? Väntandes...
På att nått ska hända. Nått ska förändras. Jag?
Nått som tar mig ett steg närmare...
MÅLET!

PS: eller borde jag byta mål? Ändra riktning? Ge upp? Grrr!!! No sé

Inga kommentarer: