28 okt. 2010

Målet (drömmen) är:

- Leva på min design, min kreativitet.
- Designa, sy och sälja mina produkter.
- att SMiDs Butik & Ateljé går runt. Vinst?
- Fast lön. Spara pengar. Ekonomisk trygghet.
- Bestämma över mig själv, mitt jobb, min tid.
- Egen lägenhet. Ett Hem. Fyllt med mina saker.
- Få barn. Vara mamma. Mammaledig.
- Kärlek. Bo tillsammans. Vardagslycka.

Ibland hjälper bloggen mig. Skrivandet. Att få skriva av sig. Att tänka igenom funderingarna. Att komma till insikt. Så här har ni mina nya mål. Jobb och privat blandas. Hoppas mina funderingar (tidigare inlägg) får dig att tänka över dina mål och drömmar...

Nästa steg: Hur når jag dit?

2 kommentarer:

emmy sa...

helluu.. "mamman" här igen!
känner igen dina funderingar.. sitter själv med samma tankar. 2 månader kvar på föräldraledighet och det känns som om livet tar slut då.. ångest. Jag som ändå trivdes så på jobbet innan.. varför känns det som en omöjlig tanke att det kan bli bra?! Jag vet vad svaret är:
För att JAG VILL NÅGOT ANNAT. Finna något att BRINNA för. Finna mitt KALL. och det är inte att sitta på ett kontor med stressade kollegor och jobba för någon annan. Tryggt? ja, men prestationsångest. Ständig tvivel på om man duger till.
Så vad vill jag?
Göra min grej!!!
Jag gör som du.. läser böcker om det här med entreprenörskap (tips: Personligt entreprenörskap-att få saker att hända. av Stefan Olsson och Marcus Frödin). Skriver ner mina mål. Gör handlingsplaner. Gör några småsaker varje dag som tar mig närmare mitt mål. Om ett år är jag kanske framme.. resan har bara precis börjat!
Så impad av dig och din entreprenörsresa!

Bella sa...

Ja, den är jätteinspierande. En av mina favoritböcker. Har skrivit ett inlägg om den nånstans på bloggen;)

Spännande! Ska bli kul att följa dig. Hade du tänkt starta en blogg? Jag blir så nyfiken på vad du har för idéer...

Lycka till! Kom gärna förbi butiken igen så vi kan prata mer...
Kram