8 okt. 2010

Mammaledighetsdrömmar...

Jag pratade med en tjejkompis häromveckan (som också är gravid) och hon hade stora planer för mammaledigheten. Hon vill starta eget företag. Göra sina idéer verklighet. Driva något hon brinner för. Göra något annat...

Jag lyssnade men kunde inte känna igen mig... Jag har ju precis gjort det. Drivit drömmen till verklighet. Skapat mitt egna klädmärke, SMiD. Nu har jag lust att bara vara, MAMMA. Njuta av bebisen, den här tiden, månaderna, året...

Men jag saknar att känna hennes driv. Hennes lust att kämpa. Viljan. Tron på mina idéer. Drömmen om att ta över världen...

Samtidigt är jag glad. Att jag är här, där jag är, i mitt liv, just nu. För det känns perfekt. Timingen för mig, personligen. Jag är närvarande. Njuter av varje sekund...

Jag blir nästan ledsen när jag hör. Att en del (gravida) inte lever i nuet. Att de inte kan ta vare på den här tiden. Njuta av den!

PS: Jag har nog aldrig varit så här lugn. Inga hormonsvängningar. Ingen ångest. Ingen stress. Inga krav. NADA! Bara fylld av kärlek. Vilken tur!;)

4 kommentarer:

Lisa sa...

Later underbart! Och maste man verkligen vara sa driven hela tiden? Det klart att du ska njuta av tiden med bebben. Driven kan du vara sen och motivationen kommer nog tillbaks sa smaningon. Allt har sin tid!

Kram Lisa

Bella sa...

Precis! Allt har sin tid.
Jag ska njuta av varje sekund...

Kram

emma sa...

Du har sån tur, precis som jag. En härlig tid! Och ja. ..man blir besatt och ser magar och bebbar överallt. Det är inte bara ett barn som ska födas, utan även två föräldrar;) njut!

Bella sa...

Ja, det ska bli underbart!
Ok. Så det är normalt. va skönt;)
Kram