28 okt. 2010

Om du vann på lotto?

Vad skulle du göra då?
Många svarar: Sluta jobba! Men det finns inte i mina fantasier, jag skulle...

Jag plockade ner boken "Självcoaching för företagare" av Carolin Dahlman från bokhyllan. Som jag köpte, i nått svagt tillfälle, under våren.

Läser:
Beskriv fritt dina drömmar och målsättningar. Använd din fantasi. Tänj på gränser. Sikta högt, stort, brett, lågt. Skriv ner allt du vill.
Hur ser min dröm ut?
Vilka är mina mål?
Hur vill jag att mitt liv ska se ut?

Viktigt!
- Formulera målen i positiva termer. Jag pratar lätt i negativa termer. Det funkar inte. Jag säljer inte. Det går inte runt. Jag kan inte leva på det här.
- Skriv ner målen tydligt och precist. Hur når jag dit?
- Äkta mål. Varför drömmer du om det? Finn drivkraften...
Självförverkligande. Stolthet. Trygghet. Frihet. Självkänsla. Hälsa. Passion. Utveckling. Att hjälpa andra. Resa. Vara kreativ. Närhet. Fritid. Glädje. Lycka. Kärlek.

Inga kommentarer: