26 okt. 2010

Rensa i röran - ordning och reda...

Julstädning - Röja, rensa, fixa, plocka, organisera, slänga, skänka bort...

I söndags började vi med årets första höstrensning. Garderobsrensning!
Eller om jag ska vara ärlig var det mest M&P som röjde och rensade bland sina vinterkläder och skor. Jag har bara en vinterjacka och fyra par vinterskor (för olika tillfällen) som jag använder och behöver. Jag och I gör våran del och ska köra och skänka allt (4 flyttlådor) till Stadsmissionen;)

Vi tänkte att det kan vara skönt att få allt rensat, röjt o städat innan jul. Jag tänker att det kan vara bra att ha det gjort innan jag blir för stor (trött?), bebisen kommer och jag flyttar...

De kommande söndagar (om det inte är väldigt fint väder;) tänkte vi rensa o röja:
- vinden (undra vad som finns där?)
- förrådet (i mitt fall bland SMiDs grejer)
- köket (kyl/frys + gå igenom varor o kolla bäst före datum)
- badrum (slänga o rengöra smink, schampo, krämer, smycken)
- skrivbordet (pärmar, kvitton, papper)
- datorn (mail, filer, mappar, foton)
- hyllor (böcker, tidningar etc)
- garderoben (gå igenom alla kläderna jag inte kan använda pga av den växande magen)

Jag lärde mig en sak av UlrikaGabriel: att man kan börja med en låda, en hylla, en liten sak... som går fort! Så kommer man igång och blir peppad!!!
Förra hösten röjde jag en låda i köket varje kväll när jag väntade på att maten, som jag lagade, skulle bli klar;)

Så kom igen allihopa! Rensa lite i röran hemma och känn den härliga tillfredsställelsen när det blir klart. Jag är redan beroende;)
Så kan ni pynta och fira jul i lugn och ro i ett städat hem...

Inga kommentarer: