15 okt. 2010

Spaniensvenska - konstiga matkombinationer?

Jag har bara ett litet litet problem nu som gravid i v.17+. Jag måste ha mat varannan/var tredje timma annars dör jag. Jag blir helt svimfärdig och tror att jag är dödssjuk. Men nej, jag behöver bara lite mat;)

I kommer med glutenfria varma mackor till mig i butiken. Han har ketchup, pesto, ost, tomat, gurka och sallad på (ingen serranoskinka till mig, tyvärr).
Nej, det låter inte så konstigt. Eller???

Förutom att han sedan värmer alltihopa. I sandwichgrillen.
Varm sallad och gurka någon?

Hi hi...
Är det bara jag, som svenska, som tycker det är lite konstigt?

Har ni (utlandssvenskor) fler komiska exempel???

PS: Det var väldigt länge sedan jag hade mattips här på bloggen. Eller tips på glutenfria ställen. På min gamla blogg finns en hel hög av mina favoritrecept.
Klicka på länkarna!;)

Inga kommentarer: