19 okt. 2010

Utmaningen: 4 saker

Jag har blivit utmanad av EmmaSofia: utlandssvenska som har barn med en katalan (spanjor?;), tidigare boende i Barcelona, nu i Montreal, Canada.

•4 TV-program:
Sommarpratarna. Vem tror du att du är? (-wow för den amerikanska säsongen). Så ska det låta (eller Doobidoo -fredagsmys). Arga Snickarn. (Jag bortser från tv-programmen jag erkände förra veckan: Lyxfällan, Biggest loser, Skavlan, Grey´s anatomy...och alla andra amerikanska serier;)

•4 saker jag gjort idag:
Vaknat. Duschat. Ätit frukost (tittat på tv). Satt på datorn.
Jag har inte gjort så mycket ännu. Är hemma med I idag.

•4 saker som jag längtar efter:
UL på fredag. Min bebis. Julkänslor (inte jul). Sommar på La Manga.

•4 saker jag ätit idag:
Fil. Glutenfria cornflakes. Hallon, blåbär o jordgubbar. Hårdkokt ägg.

•4 saker på önskelistan:
En frisk bebis. En lugn oproblematisk graviditet. Hälsa!
Någon som kan driva SMiDs Butik så jag kan vara mammaledig utan skuldkänslor.

•4 saker jag avskyr:
Jantelagen. Att man "måste" tycka, tänka likadant som alla andra.
Cancer. Orättvisa.

•4 saker jag gillar att göra (på fritiden):
Sova. Titta på tv/film. Laga mat. Promenera.

•4 känslor jag har känt idag:
Kärlek. Trygghet. Glädje. Oro...

•4 saker jag är tacksam över (eget initiativ):
Hälsan (min och familj o vänners). Min och I:s kärlek. Bebisen som växer i magen. Att få ha följt mina drömmar...

Jag utmanar DIG!

PS: Skulle nog kunna fortsätta med: 4 låtar jag lyssnar på just nu. 4 tidningar jag köper. 4 resor jag drömmer om. 4 saker jag vill uppnå i livet. 4 bloggar jag läser. etc

Inga kommentarer: