28 okt. 2010

Vad är målet?

I flera av böckerna jag läst. Står det samma sak. Skriv ned målet. Tidigare har det varit enkelt. Eller iallafall enklare...

Mina tidigare mål:
Utbilda mig till modedesigner.
Få betalt för att designa kläder.
Frihet för min kreativitet.
Skapa ett eget klädmärke.
Driva en egen klädbutik.
Leva på min design...

Men nu. Nu är svaret inte lika enkelt. Jag har nått mina drömmar. Mina tidigare uppsatta mål. Märkt att verkligheten inte är en dans på rosor. Inga rosa små moln på drömmarnas blåa himmel (utan mörkgråa med risk för storm;).

Vilken är min drivkraft? Framgång. Status. Pengar. Frihet. Lycka. Kreativitet. Utveckling. Ha roligt. Leva på att designa...

Hur ser visionen för framtiden ut? Målbilden? Drömmen?

Mitt motto: Sikta mot stjärnorna så når du till himmelen.
Men hur ser min drömhimmel ut???

Inga kommentarer: