11 nov. 2010

Dagens funderingar...

Jag är ganska nära en lösning på mitt "problem". Men. Jag har bett om helgen för att fundera. Tänka igenom. Fatta ett genomtänkt beslut...

Ska man lita på magkänslan även om lösningen inte är precis den man tänkt sig?

Det skulle vara så skönt att ha det löst. Sluta oroa mig. Sluta ha skuldkänslor för att vara gravid. För att inte kunna (vilja?) driva SMiDs Butik & Ateljé utan vara mammaledig.

Jag vill så gärna kunna vara mammaledig. Kunna ta den här tiden. Som en paus i livet. En lugn period (jobbmässigt;). Njuta av den! Bo i Spanien tillsammans med I under sommarhalvåret när han jobbar...

Det viktigaste är att lösningen får mig att nå mitt mål; mammaledighet...
eller?

PS: Snart får ni veta! Ska bara bestämma mig först. Ta det stora beslutet om hur det närmaste året ska bli, se ut, fungera...

1 kommentar:

Sofia sa...

Hej, en idé.. jag drev VarUnik vidare när vi fick barn genom att en kompis hjälpte mig på deltid fram tom att min man gick på pappaledighet. Kompisen var arbetssökande så hon tyckte att det var toppen att kunna säga att hon hade jobbat under den tiden, även om hon inte fick betalt. Ett tips till dig kanske? Sköt om dig! /Sofia