5 nov. 2010

Dagens jobb!

Min dator krånglar. Internet med...

Så jag har bestämt mig att formatera om min bärbara dator. Ta bort allt och börja om från början. Har även skaffat mig ett nytt mobilt bredband till butiken. Det är väldigt dålig täckning här. Konstigt eftersom jag är mitt i centrala Göteborg...?

Så idag sparar jag ner ALLT(!) på en extern hårddisk. Går igenom alla mappar, filer, foton. Sen datorn kollapsade förra året så försöker jag spara ner det viktigaste, med jämna mellanrum.

Ett tips: Köp en extern hårddisk!

PS. Så om det är ovanligt lugnt på bloggen, idag o imorgon, vet ni varför...
Jag har öppet butiken som vanligt!

1 kommentar:

Lulu sa...

Jag skulle satsat på en NAS istället för en extern hårddisk, det är två externa hårddiskar som speglar varandra. Osannoligheten att båda skall gå sönder är nämligen minimal, förvarar aldrig något på min vanliga pc, då det krashar ibland.