26 nov. 2010

En egen tidning?

Idag på tv (när jag åt min härliga fredagslångfrukost) pratade de om kända personer som startar en egen tidning. Senast ut är bloggkändisarna UnderbaraClara, Blondinbella, Elin Kling etc.

Jag läser en hel hög modemagasin, tidningar varje månad. Det är min vardagslyx! Jag kommer säkert köpa 1 ex för att prova. Älskar böcker och tidningar...

Jag drömde mig bort en stund. Undra vad "min egna tidning" skulle innehålla?
Det skulle nog bli ett livstilsmagasin:
Mode / Kläder - Intervjuer med modedesigners. Analyser. Artiklar om modebranschen. Svenska designers, Unga oetablerade designers, designskolor, hitta din stil, kombinera från garderoben...
Inredning / Hem - Rensa o röja, måla om, DIY, renoveringstips, möbler...
Resor - shopping och reseguider... Smultronställen! Intervjuer med personer som bor där. Utlandssvenskar???
Mat / Recept - Vardagsmat, Baka eget bröd... Mat från olika länder. Ett land per månad? Ex. Lär dig laga traditionella spanska tapas...
Böcker / musik / film - Lär dig dansa..., filmfavoriterna, inspirerande böcker.
Hälsa / träning - enkla tips för att komma igång, hemmaträning...
Familj / Barn - ?
Pyssel / sömnad - DIY, sticka, virka, scrapbooking...Sy själv, månadens plagg med mönster och beskrivning.
Entreprenörskap / Ekonomi - Intervjuer med inspirerande företagare. Tips o råd! Vardagsekonomi. Smarta spartips.
En tidning full av inspiration!!!

Oj, vad mycket det blev. Får kanske sno lite från bloggvärlden och göra en tidningar med "Månadens DIY", "Månadens Pyssel", Månadens...
Hur var det nu? Fokusera på en sak?

Nej, nu får jag sluta drömma och börja göra mig iordning...
På dagens schema står intervju och fotografering för en tidning;)
Sen öppnar jag butiken...

Inga kommentarer: