9 nov. 2010

Entreprenörsdrömmar...

Igår var jag och såg "The Social Network" och jag kan inte säga att det var den bästa film jag sett i år men den var väldigt inspirerande ur entreprenörssynvinkeln.

Hur bygger man upp något från grunden? Hur lyckas man med en affärsidé? Hur tjänar man pengar på sitt företag? Hur sprider man något på internet?

Jag funderade länge på filmen, Facebook, igår kväll... Kändes lite konstigt att logga in så jag var tvungen att skriva detta i min status;) Det är inte varje dag man tänker på vem det är som skapat det man använder. Att det finns en person, en människa bakom...

Filmen kändes väldigt NU. 2000-talet! Med facebook, bloggar, twitter etc...

1 kommentar:

Alex sa...

Ska se den ikväll. (kanske) Kul med entreprenörsvinkeln, ska tänka på det när jag ser den.


Grattis till lilla magen också. Vad roligt att vi får följas åt!