26 nov. 2010

hemmagjort lapptäcke...



Nu är alla bitarna ihopsydda. Långt ifrån perfekt, snarare lite snett o vint, men det har sin charm det med;) Det var nästan omöjligt, trots att jag nålade noga, då tyget var för tjockt (möbeltyg).

Är iallafall nöjd med färgkombinationen. Nu ska jag bara hitta nått att fylla det med. Så det blir mjukt så man kan lägga det på golvet till lille Dani...

Vad vad det jag sa sist: Bli fri från min perfektionism? Om jag skulle sälja det hade jag velat att alla bitarna passade perfekt, rakt och söm i söm men... Jag försöka känna det är ok att det ser hemmagjort ut.
För det är ju faktiskt det;)

3 kommentarer:

Alice sa...

Jättefint lapptäcke!
Ville bara säga stort grattis till bebisen i magen och tack för att du skriver en sådan inspirerande blogg!
Hoppas allt löser sig med butiken! Skulle jag bo i GBG istället för STHLM så skulle jag gärna diskuterat samarbetsmöjligheter...
Ge inte upp!
Kram
/Alice

Bella sa...

Tack! Tack! Tack!
Det hoppas jag med! Vill så gärna kunna vara mammaledig. Tänkte sätta in en ny annons och se vad som händer...
Nej, precis...det gäller att inte ge upp. Att driva eget är en verklig bergodalbana...
Kram

emma sa...

Hej, ville bara säga att just lapptäcken vinner ju på att inte vara perfekta och raka. Jättefint, tycker jag. Just det icke-perfekta blir värdefulla unika rariteter. Går inte att göra ett exakt likadant. Och din färgkombination är harmonisk och mysig.