25 nov. 2010

Hur ska du fira jul i år?

Googlade runt lite och hittade en hel hög jul-bloggar. Wow! En del älskar verkligen jul!!! Jag behöver väldigt lite. Det mesta är känslan. Gemenskapen. Kärleken. Att det är mysigt att vara hemma. Vintermörkret. Snön. Tända ljus. Julmarknader...

I år blir det bara köttbullar/prinskorv till Kalle Anka och julgröt till Karl Bertil Jonsson. That´s it! I har bett mig om att slippa äta svensk julmat i dagarna tre... Han försöker gå ner lika mycket i vikt som jag (troligen) kommer gå upp under graviditeten... Jag äter själv nästan ingenting på ett traditionellt svenskt julbord, förutom de tre ovannämda (om de är utan gluten).

Hur/var ska ni fira jul? Vad är viktigt för er på jul?
Traditionell jul med julbord, paket etc. Hela tjocka släkten?
Resa bort, till värmen, utan stress?


PS: Jag kommer troligen jobba fram till den 23:e. Tänkte ha öppet butiken alla dagar sista veckan innan jul... (Sen stänga 24dec-12jan, får besök av vänner från Spanien och tänkte köpa bebissaker på julrean. Lugn o ro tillsammans med I;)

Inga kommentarer: