25 nov. 2010

Införa thanksgiving i Sverige?

Jag tycker vi, i Sverige, borde införa den amerikanska traditionen THANKSGIVING!

Jag tar iallafall tagit tillfället i akt (så här på thanksgiving) och skriver en Tack-lista (ja, jag älskar ju listor;)

TACK...
för miraklet som växer i mig.
för den obegränsade kärleken från I.
för tryggheten i vår relation.
för min familjs generösa omtänksamma hjärtan.
för mina vänners villkorslösa stöd.
för min friska hälsa och de jag älskars.
för att få jobba med det jag tycker om.
för att få förverkliga mina drömmar.
för framtiden, livets hemligheter...
(för ett varmt hem, en mjuk säng, pengar på banken o mat i kylskåpet!;)

Nej, jag har inte gått och blivit religiös, även om man nästan kan tro det... hi hi... jag är bara lite blue och försöka tänka på de små sakerna i livet som man borde vara tacksam för. Uppskatta. Ta vara på.
TACK för idag!

Inga kommentarer: