4 nov. 2010

Inköpslista nyfödd!


Min inköpslista bebis. Klicka på bilden för att se större!

Tänkte att nån annan kanske kan ha nytta av min inköpslista för nyfödd;) Jag är medveten att det finns lite extra, som kanske inte är nödvändigt första veckorna, men tyckte det var lika bra att ha med allt på samma lista...

Tack för er respons på mitt förra inlägg!!!;)
Det är helt klart amningen som är svårast att planera för, då man inte riktigt vet hur det kommer att fungerar, hur mycket brösten växer etc. Bra tips om att ha lite bröstmjölksersättning hemma!;)

Hojta till om ni tycker jag glömt/missat nått!!!

PS. Ja, jag skriver, textar, alltid med versaler;) + Jag ÄLSKAR listor, planera och organisera!!! Nu börjar jag fundera över faderskapsbekräftelse, moderskapsintyg, föräldrapenning, gravid/bebis försäkring etc.

PS 2. Har även köpt en bok för att skapa en egen "boken om mig". Där tänkte jag skriva om Sverige/España, svenska släkten/la familia española, morföräldrarna/los abuelos, mamma/papá etc. Tycker de som finns känns så väldigt barnsliga (om han ska vilja ha kvar den i framtiden?!)... och jag är ju kreativ av mig;) Scrapbooking nästa?

2 kommentarer:

Lina Z sa...

Du verkar ha täckt in det mesta! ;) Ikea har jättebilliga och bra barnprylar, t.ex skötunderlägg, lakan, kudde, osv. Köp ett gäng frottétvättlappar där med, de är superbra att alltid ha till hands för allt möjligt (kräk, dreggel...). ;)
Jo, ett tips till: Plastad frotté!!!! Både till barnsängen och er säng. Minskar behovet av att tvätta madrasser betydligt! Det kissas och kräks och läcks mjölk osv i sängen, så plastad frotté är ett måste. Finns också på Ikea. ;)

Bella sa...

Jag hade tänkt åka till IKEA för just det du skriver...
Plastad frotté är nu med på listan;)