12 nov. 2010

Lägenhetsinspiration...


Jag tror jag berättat tidigare att jag sparar ner all möbel-, inredning- och lägenhetsinspiration i en mapp. När jag rensade datorn häromdagen bestämde jag mig för att skriva ut alla bilderna och lägga dem i en av mina lådor: Den där jag samlar idéer o inspiration till ett framtida hem...

Svart, Vitt, Grått, Betong, Silver, Tegelsten, Mahogny, Blått, Turkost, Terracotta, Loft, Ateljé, Industri, New York, Grafiskt...
Ett hem fyllt av mina (färgglada) favoriter: mitt porslin, mina inredningssaker (som jag samlat genom åren), mina tavlor, mina foton, mina minnen...


Jag sparar även (sedan flera år) urklipp ur tidningar: Drömresemål, shoppingguider, reseguider, recept, strandbröllop, barn (t.ex. om tvåspråkighet), artiklar om kända modeskapare, designerns o inspirerande människor, tips och råd om att starta o driva eget företag etc.

Självklart har jag även en stor låda med bilder på mode, kläder, accessoarer, konst samt skisser, teckningar, mönster etc som inspiration för kommande kollektioner...

Inspiration är det viktigaste för en kreativ person, för en designer + jag har allt organiserat i olika lådor, mappar, så jag hittar vad jag letar efter! När jag behöver inspiration är det bara att öppna den hemliga lådan... nu på senaste fylls lådan med bebis / barn- inspiration och idéer på för fullt...

PS: Jag är absolut ingen samlare. Sparar inte på en massa onödigt. Som ni, trogna läsare redan vet, så tycker jag om att röja, slänga o ge bort saker jag inte använder, behöver eller vill ha... men de få sakerna som jag älskar, som är fyllda med minnen, kärlek, värderar jag otrolig högt;)

Inga kommentarer: