12 nov. 2010

Ordning och reda - pengar på fredag?


Bildbevis: Ordning o reda i hyllorna! (Yes, jag har gått igenom alla mappar, lådor, pärmar och skrivit lappar på vad som finns inuti)

Jag skrev för några veckor sedan att vi börjat med våran rensning o röjning inför julen. Inte för att vi ska bjuda hem en massa folk o släktingar utan för att det är skönt att göra det, en gång per år. Grundligt! Jag o I "firar" jul ensamma i Sverige i år, bara vi två (helt underbart;) - resten av familjen reser till varmare soligare breddgrader...

I söndags förmiddag röjde jag till slut i SMiDs förråd/ateljé-del hemma...

Jag får lite panik när jag kommer hem till vänner som inte har ordning och reda. Det kliar liksom i fingrarna: - Jag vill röja, städa! (funderar ärligt talat på att fråga en tjejkompis om jag får komma hem och rensa/röja hemma hos henne;) Iallafall, jag klagade lite på oordningen (hos den ovannämnda vännen) till mina föräldrar och fick ett kvickt svar:
- Du har inte så bra ordning själv, Bellan (Ja, så kallas jag;), på alla SMiD grejerna här hemma... Oops! Där fick man så man teg;)))

Jag har sedan jag flyttat hem, städat o röjt igenom varenda vrå i mina föräldrars lägenhet (även I:s lägenhet förra året), men har liksom inte tagit tag i mitt "ateljé / förråd"-rum. Det har bara sakta men säkert fyllts på. Med mer och fler saker...

Men nu så. Städat!;) Tyvärr så är det fortfarande överfullt men nu iordning! Fattar inte att man behöver så himla mycket saker för att driva ett eget klädmärke, en liten klädbutik...

PS: Det är inte så lätt att ha ordning på alla sina saker när halva ens liv står i flyttlådor och man driver eget företag...
SMiD (= minst 10 flyttlådor etiketter, kassar, tyger, hela kollektionen etc)
+
Bella
(= 10 flyttlådor i Spanien, kläder, böcker, minnen + bebisen i magen)
= Jag behöver en egen lägenhet med stort förråd;)
Om sisådär ett år...

Inga kommentarer: