11 nov. 2010

uppdatering av läget...

Jobbet - Jag har haft fullt upp på jobbet de senaste dagarna. Håller på med en presentation i Indesign av ett nytt projekt. Har sakta börjat lära mig de olika funktionerna och hur allt fungerar. Indesign är som en blandning mellan Illustrator, Photoshop, Corel etc. En blandning av alla Adobes designprogram... Att skapa nått i ett program som man aldrig jobbat i, gör det hela lite mer komplicerat;) Men jag är ganska nöjd med resultatet! Kan man alla andra (Adobe) program lär man sig fort...

SMiD - Telefonen har ringt de senaste dagarna angående annonsen jag satte in i Göteborgs Posten (om att hitta någon som kan driva butiken under 2011 så jag kan vara mammaledig) men än så länge hittar jag inte den perfekta personen (om hon nu finns???). Vill ju gärna det ska vara en designer, med egendesignade produkter. Svensk Design. Unikt! Men jag ska träffa några som kommer förbi butiken i veckan o visar vad de säljer... så vi får se...

Personligt - Det känns som jag äter jämt! Jag är hungrig varannan timme och funderar hela tiden på vad jag kan äta näst. Tur att jag bara känner för hälsosamma saker. Har börjat vänja mig vid fruktmellanmål (flera ggr/dag). Knaprar (glutenfritt) hårt bröd. Försöker att alltid ha nått att äta i handväskan... Läser på olika hemsidor om graviditeten och det är så häftigt att nästan allt stämmer. Jag är normal!!!;) "V. 21 - Du känner dig mer hungrig och behöver ca 500kcal mer om dan..."

+ att det är torsdag igen. Jag är tillbaka i butiken. Mina SMiDs Butik-veckodagar har börjat...
Välkommen förbi!!!

Inga kommentarer: