16 dec. 2010

2010 - Året som gått...

Som vanligt vid den här tiden börjar jag fundera över året som gått. Jag går tillbaka i bloggens arkiv och läser. Hur kommer jag minnas 2010? Vad hände 2010 som kommer hamna i min livshistoria, berättas för mina barn, framtida barnbarn...?

Jag hade tänkt skapa en liten kul lista med årets överraskning, utmaning, resmål, flipp/flopp etc men året kan summeras i ett kort ögonblick, några sekunder...
som förändrade mitt liv för alltid. Jag blev gravid;)

Årets sms - Vas a ser papá!
Ja, I var uppe och flög så jag skrev ett sms: Du ska bli pappa!, väntade vid telefonen de långa minuter innan han såg meddelandet och ringde upp.
Ett brusigt kort telefonsamtal:
- Es verdad? (är det sant?)
- Siiiii!!!!!
- Jag ringer dig så fort jag landat...


Jag hade inga stora önskningar inför 2010. Jag ville bara ha lugn och ro utan stora händelser, förändringar. Njuta av livet. Finna lyckan i vardagssaker. Förvandla drömmarna till verklighet...

Jag brukar sedan många år ge mig själv några nyårslöften. Ja, kanske inte löften i den normala bemärkelsen utan mer önskningar. Nyårsönskningar. Vad drömmer jag om inför det nya året, vad önskar jag ska hända, målbilder...

Inför det nya året, 2011, är önskningarna få:
En lugn oproblematisk sista trimester av graviditeten.
En förlossning utan komplikationer
En frisk bebis.
Mammaledighet...
och så kärlek så klart. Väldigt mycket KÄRLEK!!!

Inga kommentarer: