23 dec. 2010

Dagen före...

Har lite svårt att förstå att det redan är den 23 dec, dagen före julafton. Att jag tar tre veckors semester. Från butiken, från jobbet, från SMiD, från bloggen...

En liten del av mig ångrar att vi inte åker till Spanien. Sitta i ett vindstilla hörn på en uteservering och njuta av decembersolen. Prognosen är dock ganska kall: 10-15 grader. Vill inte ens tänka på vad det betyder för inomhustemperaturen... Brrr!

Nej, det är skönt att få ha det varmt inomhus. Bara mysa i soffan. Med varmt julte, hemmagjord varm choklad. Tända levande ljus. Juldoftljus. Har köpt en tv bilaga och börjat färglägga filmer, tv-program jag vill se... Pensionärsvarning!;)

Ta långsamma lugna promenader. Nej, det blir inga långa promenader för mig. Pinsamt så fort jag blir trött, får ont och börjar flåsa... För att inte tala om alla kissepauser;) Har jackfickorna fyllda av femkronor.

Jag har lite att fixa innan dess. Förutom att ta hand om kunderna som slinker in. Kvitton, bokföring, städning, svappa golvet (aj!), julskyltning och lappar med: GOD JUL - vi öppnar igen torsdagen den 13 januari 2011

PS: Om jag ska vara ärlig räknar jag tiden tills klockan ska slå sex. Jag får stänga butiken och gå hem, till älsklingen...

Inga kommentarer: