22 dec. 2010

En brandsläckare i julklapp...

Jag glömde totalt bort att jag faktiskt önskade mig och fick en julklapp:
En brandsläckare!

Ja, den är ju inte till mig. Utan till mina föräldrars lägenhet. (Det brann i den för några år sedan. Halva lägenheten brann upp.) Jag hade en väldigt eldig mardröm häromveckan, vaknade skräckslagen och bad pappa om en brandsläckare i julklapp.

Förra helgen köpte han en, hängde upp den. Bredvid ytterdörren. Med en önskan om lugnare drömmar under julhelgen...

Nu sover jag bättre. Lugnare. Färre mardrömmar. Vet inte om det har med brandsläckaren att göra...

Säkerhet blir viktigare när man är gravid. Jag har t.o.m köpt sådana där halkskydd, broddar, under skorna. Vill inte riskera att skada mig.
Jo, jag har även skaffat en vänta barn-försäkring. För säkerhets skull...

Inga kommentarer: