18 dec. 2010

Lyssnar på julmusik i butiken...

medan jag blogghoppar runt. Ja, ni vet. Mitt lördagsnöje;)
Nytt är att jag nu går in under inlägg jag tycker om och hoppar in hos dem som kommenterat smart, roligt, fint eller nåt... Många gravidbloggar blir det!

Det snöar i Göteborg. Jag skulle helst ligga hemma på soffan. Leva lugnt stillsamt "pensionärsliv". Jag vet inte vad som hände med all min energi. Men den försvann... Behöver nog börja sova siesta, vila en stund på eftermiddagarna!? Så om ni finner mig sovandes över ateljébordet i butiken får ni väl väcka mig;)

Imorgon, på min enda lediga dag, har jag lovat I Liseberg och Haga julmarknad. Men jag ska även träffa en av de intresserade av butiken. Spännande! Vi får se hur det går...

Tycker det är sååå skönt att vi planerat en lugn avslappnad jul i år. Utan en massa flängande. Stress. Krav. Laga julmat. Köphets. Släktingar;) Jag har ju öppet butiken måndag till torsdag (12-18) nästa vecka men att stå/sitta i butiken är ganska skönt. Jag tar det i min egen takt. Pratar med kunder. Svarar på mail. Bloggar. Googlar. Nej, det är inte så stressigt, som man kanske kunde tro i juletider. Iallafall inte inne hos mig...

2 kommentarer:

Alice sa...

Nu när jag läser ditt inlägg kom jag att tänka på vad jag önskade att någon sagt till mig när jag var gravid med första barnet:
- SOV så mycket du kan och NJUT av SÖMNEN!
Sen blir det nämligen lite si och så med den saken... och det stadiet kan hålla i sig några år... ; )
(men det är det värt : ))
Trevlig helg/Alice

Bella sa...

Då ska jag sova så mycket jag kan. Jag älskar att sova! Sover ungefär 9h varje natt men det verkar inte vara tillräkligt just nu...

Ska lyda ditt råd och spendera de kommande 3 månaderna sovandes;) Njuta av att få sova!!!

Trevlig Helg på dig med!