16 dec. 2010

Nya drömmar...

Jag läste Maggan Hägglunds Till sist-krönika "Nytt år & nya drömmar" i senaste numret av tidningen TARA. Hon skriver om att hon testkörde sin dröm, att bo i södra Frankrike, bland parfymerade soppåsar och toapapper med aloe vera (Hi hi - även så typiskt Spansk!)

Hon levde den där drömmen några år. Sen växte nya drömmar fram. Nu hade hon sålt sin dröm. Allting har sin tid. Men att det var nyttigt att återvända till drömmarna och få se dem igen mer realistiskt, med kärlek och vemod.

Hon skriver om livet: Drömma, planera, gå vilse, gå omvägar, ta det som det kommer...

Hennes ord fastnar i mig. Kanske för att jag har levt drömmen några år. Men nya drömmar växt fram. Kanske för att jag är beredd att gå vilse, gå omvägar, tappa bort mig, ta det som det kommer...

Att jag är beredd att ge upp drömmen...
för de nya drömmarna som växt fram?

Inga kommentarer: