22 dec. 2010

Slutet är början...

Bjöd hem en tjejkompis på middag igår och vi pratade om att slutet på graviditeten är början på det nya livet. Ja, jag har nedräkning, tänker på att graviditeten snart är slut. Men jag har lite svårt att föreställa mig att livet faktiskt börjar efter förlossningen. När lille Dani föds! Ja, att graviditeten är planeringsstadiet sen börjar det verkliga arbetet, livet...

Jag planerar för min mammaledighet men vet ju egentligen inte vad det som väntar mig...

Målbilder:
Min älskade lille bebis i famnen. Frisk. Mätt. Lugn. Sovandes...
Hjärtat fyllt av kärlek. Kroppen utvilad. Lycklig.
Jag o I. Sol. Vår. Uteservering. Promenader. Vagn.
Ljumna vindar. Havsbris. La Manga. Bara vara, lugn o ro.
Mysiga stunder. Underbara ögonblick. Halleluja-moments...

Verklighet?
För lite sömn, skrikande otröstlig bebis, amning 24/7, blöjbyte, ingen egentid...

Inga kommentarer: