29 jan. 2011

Att plocka isär det man byggt upp...

Jag skrev igår att jag lever deras dröm. Men då menar jag inte att min verklighet är drömlik...

Den privata delen är just nu så nära drömmen man kan komma. Har aldrig varit så lycklig, lugn och tillfredsställd med vart jag är i livet. Lever verkligen i nuet och njuter av varje sekund. Jag vet, mycket väl, vad jag har. Det största av allt. Kärleken. Både den mellan I och mig och den till det barn vi väntar...

Den professionella delen. Den som de unga tjejerna drömmer om. Den faller sakta isär. Denna veckan har jag börjat säga upp mina avtal med andra designers, försäljningställen och lämnar tillbaka produkter jag har haft på kommission i butiken. Mycket för att underlätta. Både för mig under mammaledigheten och för designern som kommer driva SMiDs Butik under 2011...

Den svåraste delen handlar alltid om ekonomi. Fakturering. Pengar. Jag försöker dra ner på omkostnader och jobb för andra omkring mig (då jag kommer vara på distans i Spanien)... men det är jobbigt. Att sakta plocka isär det man byggt upp...

Inga kommentarer: