20 jan. 2011

Drömmar som inte blir verklighet...

Det tidigare inläggets samtal med en kund får mig att fundera. Hur kunderna i butiken uppfattar SMiD. Skyltfönstertittarna som aldrig går in. Förbipasserande som speglar sig i skyltfönstret. De som inte stannar till. De som inte följer bloggen. Kanske bara läst artiklarna i skyltfönstret. De som råkar gå förbi. Ser nått de gillar. Slinker in. De som undrar varför butiken (alltid) är stängd? Har så konstiga öppettider...

De som en dag i framtiden bara kommer att undra vart den där butiken tog vägen. Den som fanns här, ett kort tag... (som jag själv gör om/med andra butiker)

Hur förklarar man för dem? Borde man göra det? Vill de veta?
Tänk så många drömmar, butiker, företag, som bara försvunnit en dag...

På det sättet är bloggen bra. Min egna lilla "starta eget"-historia. Min dröm. Mitt försök att få den fungera i verkligheten. Vägen hit. Allt finns nedskrivet. Sparat.

Så jag behöver inte nypa mig själv. Det har hänt! Jag har startat ett eget klädmärke, jag har drivit en egen klädbutik, jag har försökt... att få drömmen att fungera i verkligheten...

Inga kommentarer: