5 jan. 2011

Ett vintrigt kallt Göteborg...




Turistande i Göteborg - Nyårshelgen med spanska vänner...

Jag vaknar tidigt och ser ut över ett vitt Göteborg. Har ätit en lugn frukost. Sen kollat mailen. Bloggar. FB. Jobbat lite. Medan jag väntar på att I ska vakna. Krypa ner i sängen igen...

Julen har varit lugn. Jag har fått tillbaka lite av min energi men graviditeten märks. Jag är tyngre, tröttare, hungrigare, gnälligare;)
Nyårshelgen sisådär. Spanska tider, spansk mat, spansk tv, spanska filmer, spanska. Jag anser att man ska ta seden dit man kommer. Ta del av kulturen dit man reser. Men!

På många bloggar läser jag om nyårslöften. Nyårsönskningar. 2011-mål. En liten del av mig önskar att jag hade spännande professionella mål för 2011.

Men jag behöver nog det här året för att fundera, tänka igenom, se möjligheter, olika vägval, finna nytt fokus. Nya MÅL! Ta beslut om framtiden. Ge mig själv tid. Ett lugnt paus-halvår i Spanien!

Jag läste någons twitter:
"Ingen kan gå tillbaka och skapa en ny början.
Men vem som helst kan börja idag och skapa ett nytt slut."

PSSST! Jag öppnar butiken igen nästa torsdag den 13 januari med REA på nästan allt i butiken...
Välkomna!

1 kommentar:

Tess : Fröken Fjäril sa...

Vackra bilder.

Den där twitter statusen är ju riktigt bra att tänka på.

God Fortsättning.