22 jan. 2011

Framtiden - genomförliga drömmar...

Jag läste inne hos ParisLisa om en fråga hon fått av Mademoiselle Moyenne: "Finns det någonting du drömmer om att göra men inte tror att du någonsin kommer att genomföra?"

Jag fastnade, tänkte länge men finner inget direkt svar. Jag kommenterade att jag tror, som hon, att jag har haft ganska realistiska men utmanande drömmar och mål. Genomfört de flesta, som jag skrev om häromdagen "Livets vägval?". De kanske inte har blivit som jag drömt om, planerat, väntat mig... Men så är väl livet? Det blir aldrig som man tänkt sig!

Jag känner mig väldigt lyckligt lottad. Som fått genomföra mina drömmar.
- Utbildat mig till modedesigner. Pluggat o jobbat utomlands. Rest över halva världen. Startat eget. Funnit mitt livs kärlek. Väntar barn...-
De flesta innan jag fyllt trettio. (Jo, jag fyller 30 nästa vecka...)

Det finns massor av saker som jag INTE drömmer om: Som att resa jorden runt, bygga ett eget hus- köpa en villa, bo på landet, stort bröllop, jobba med något annat (än mode/design/inredning)...

Jag drömmer om en egen lägenhet. Ett ställe där alla mina saker finns. Där alla minnen är samlade. Fotoalbum. Inredningssaker. Tavlor. Böcker. Ett ställe som känns hemma, direkt när man öppnar dörren. Problemet är att jag inte vet vart jag vill att den ska ligga. Enda stället där både jag och I kan tänka oss att bo, ta lån till en gemensam lägenhet, är Barcelona (nån kuststad i närheten). Men problemet är att vi vill inte uppfostra lille Dani där, av flera anledningar... så jag kanske skaffar mig en egen liten lägenhet i Sverige (i framtiden). Som I har en egen i Spanien.

Tillbaka till drömmar jag inte tror jag kommer genomföra. Egen lägenhet hoppas jag fortfarande på! Nej. Jag kommer inte på några. Jag vill nog bara drömma, genomförliga realistiska utmanande drömmar...
Tro att allt är möjligt. Ingenting är omöjligt.

5 kommentarer:

Emelie sa...

Hihi, det var min fråga, kul att även du funderade. Intressant att läsa om dina tankar. Som du skriver så ät ju du en av de kanske ganska få som verkligen uppfyllt nästan alla sina drömmar. Det är rätt häftigt.

Kram

Bella sa...

Jag förstod nästan det. Även om Lisa inte länkade till dig;)

Ja, häftigt men även lite läskigt. Att jag gjort allt jag drömde om i livet innan trettio. Nu då???
Vad ska jag göra nu...

Du själv? Vad skulle du själv svara...
kram

Lisa sa...

Visst gjorde fragan att man fick fundera en del? Sant är kul tycker jag!
Vi har lite samma problem som er, vet att vi vill bygga hus en dag. Men var?? Det är den stora fragan ;)

Kram Lisa

Lisa sa...

Hej igen!

Wow, spannande med bara 50 dagar kvar till BF :)
Ja, nästa delmal far nog bli 100 dagar kvar. Vet inte varfor jag var sa fokuserad pa att komma forbi hälften.
Och jag har haft san tur att jag känt fladder sen vecka 16 och sen nagra veckor nu sa känner jag riktiga buffar. Har tom fatt en liten spark pa handen. For en san orolig själ som jag sa har det hjälpt mycket!

Kram Lisa

Bella sa...

Ja, shit 50 dagar...

Jag hade också små delmål. Tror det är bra. Skönt! Mitt största var vid jul när jag gick in i sista trimestern och han kunde/kan leva utanför magen...

Va glad jag blir för din skull! Härlig att känna livet röra sig inuti...
Önskar dig all lycka!!!
Kram

PS: På din förra kommentar. Ja, precis: VAR???