27 jan. 2011

Gravidtankar...

Jag tar det väldigt lugnt. Idag tog jag sovmorgon. Åt långfrukost. Slötittade en stund på tv. Jag har lite problem med min höft. Gravid-ishcias? Så jag vankar fram. I lugn takt...

Jag har gått hem lite tidigare från jobbet denna veckan och sovit en stund... Känner att jag behöver det. Min trötthet går upp och ned. Men jag tar rådet "Sov så mycket du kan." jag fått från flera på största allvar. Jag älskar ju att sova och än så länge sover jag bra så...

När lille Dani rör sig flyttar sig hela magen. Det är inte bara sparkar längre utan jag känner hur hela han rör sig. Konstig känsla! (ger ännu mer koncentrationssvårigheter;)

Jag trodde faktiskt inte det skulle märkas så stor skillnad. Den sista trimestern. Men denna veckan känner jag mig sådär jobbigt höggravid med massor av (tyckersyndommigsjälv-) åkommor... och ännu mer, om möjligt, ointressad av allt som inte har att göra med min graviditet och lille Dani;)

Snart nedräkning 50 dagar (idag 52), vecka 33 (32+4), åttonde månaden! Börjar längta efter att sluta jobba och lämna över butiken. Sista februari...

Inga kommentarer: